Coraz więcej mieszkańców Europy interesuje się sprawami związanym z ekologią – pokazuje najnowsze badanie European Trusted Brands przeprowadzone przez Reader’s Digest. Ponad 80% europejskich respondentów martwi obecny stan środowiska, a jedynie 2% ankietowanych nie przejmuje się nim wcale.
Wśród Europejczyków rośnie świadomość problemów ekologicznych, takich jak zanieczyszczenie środowiska czy możliwość wyczerpania zasobów naturalnych. Wizerunek firmy ulega poprawie zarówno w oczach klientów, jak i pracowników, gdy nie skupia się ona jedynie na zyskach, ale także na inicjatywach proekologicznych.
Czy środowisko jest dla ciebie ważne?
Jak pokazują wyniki badania European Trusted Brands 2014, ponad 80% mieszkańców Europy jest zaniepokojonych aktualnym stanem środowiska, a 32% przyznaje, że bardzo martwi się jego obecną kondycją. Polscy respondenci nieco rzadziej wyrażają tę opinię tak stanowczo − na odpowiedź „Bardzo martwię się obecnym stanem środowiska” wskazało w Polsce o 10% ankietowanych mniej niż średnio w Europie. O pozytywnym trendzie w kwestii poczucia odpowiedzialności za otoczenie naturalne świadczy fakt, że tylko 2% europejskich ankietowanych utrzymuje, że w ogóle nie martwi ich jego obecny stan.
Zdecydowana większość mieszkańców Europy przyznaje, że jest dla nich istotne, czy firmy angażują się w działalność na rzecz środowiska naturalnego – taką deklarację wyraziło 91% europejskich ankietowanych (w Polsce – 87%). Europejczycy często też zwracają uwagę na reklamy produktów przyjaznych środowisku. W Polsce 83% badanych stwierdziło, że dostrzega reklamy takich produktów, jednak zaledwie co trzeci rodak przyznaje, że wierzy w ich wiarygodność.
Laureaci Godła Środowisko 2014
Polscy respondenci, podobnie jak w ubiegłym roku, zostali także poproszeni o spontaniczne wskazanie marek, które w ich opinii mają najlepszą reputację w zakresie ochrony środowiska.
W kategorii Sprzęt oświetleniowy, podobnie jak przed rokiem, najczęściej wymienianą marką był Osram. W kategorii Środek czystości co drugi uczestnik ankiety (49%) wybrał markę Ludwik, w kategorii Stacja benzynowa najczęściej wskazywany był Orlen (41%), natomiast w kategorii Baterie – Duracell (39%). Marka Biedronka to zwycięzca w kategorii Sklep spożywczy (29%), Toyota − w kategorii Samochód (27%). Wśród proszków do prania marką o najlepszej ekologicznej reputacji jest Vizir, który wybrało 26% ankietowanych. W kategorii Dostawca energii laureatem została marka Enea (26%), zaś Bosch zwyciężył w kategorii Sprzęt AGD (21%).
Produkty eko zawsze w cenie
W opinii Europejczyków produkty ekologiczne są zbyt drogie – takiego zdania jest 75% badanych; szczególnie zwracają na to uwagę Francuzi, Polacy, Rumuni i Słoweńcy. Europejscy respondenci są również zdania, że większość dużych firm nie przykłada dostatecznej wagi do działalności prośrodowiskowej (twierdzi tak 82% ankietowanych Polaków, średnio w Europie − 73% badanych). Większość Europejczyków nie wierzy też reklamodawcom w ich obietnice dotyczące wspierania środowiska naturalnego. Jednocześnie średnio 64% ankietowanych mieszkańców Europy i 55% Polaków deklaruje, że jest gotowa płacić więcej za produkty przyjazne środowisku, a ponad połowa europejskich respondentów woli kupować towary opatrzone logo „Fair Trade”. Co drugi ankietowany Europejczyk chciałby kupować produkty marek, które są przyjazne środowisku, ale uważa, że nie są one równie skuteczne, co produkty konkurencyjne.
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://wm.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/europejczycy-coraz-bardziej-proekologiczni